Juraj Chvátal hrával v žiakoch za náš klub

11.03.2014 20:25

 

Juraj Chvátal, brat našich hráčov Dominika (A mužstvo) a Riška (ml.žiaci)

Corgoňligovú premiéru berie ako ďaľšiu výzvu v kariére

V júni tohto roku oslávi ešte len svoju dospelosť. Futbalové skúsenosti zbiera postupne. Po mládežníckych klubových a reprezentačných previerkach prišla ďalšia výzva. V sobotu na pôde Banskej Bystrice si JURAJ CHVÁTAL pripísal prvú čiarku do kolónky corgoňligové štarty.

Miestenku v zostave A-tímu si pýtal už počas zimnej prípravy. Veľmi kvalitné a vyrovnané výkony podával Chvátal vo viacerých prípravných zápasoch. V dobrom svetle sa ukazoval v Turecku i v domácich zápasoch napríklad proti Třincu (2:0, pozn.red.). „Seniorské zápasy nie sú pre mňa novinkou. Ale predsa len liga je liga. V nej už ide o veľa. V Bystrici to bol pre mňa prvý zápas Corgoň ligy. Bral som ho ako ďalšiu výzvu v mojom doterajšom futbalovom raste. Bohužiaľ, výsledkovo som si svoju premiéru predstavoval inak,“ opisuje premiérový štart v seniorskom drese FK Senica Juraj Chvátal.

Do polčasu bol zápas výsledkovo vyrovnaný. Po góle Považanca a Pavlíka odchádzali hráči do kabín za stavu 1:1. Po zmene strán sa však presadili už len domáci a Záhoráci prehrali 1:3. „Súper bol od začiatku veľmi živý. Hral kolmo, priamočiaro, útočne. Vytváral si šance. My sme sa takisto tlačili dopredu, no naše akcie sme často nedotiahli do konca,“ dodáva Chvátal.

Trému nemal

Samozrejmosťou u mladých hráčov býva predzápasová tréma. Chvátal motýlikov v bruchu nemal. Naopak, na zápas sa veľmi tešil. „V týždni nám tréner oznámil, že Roberto sa zranil a pravdepodobne nebude na sobotu k dispozícii. Už vtedy mi vysvitla malá nádej, že ma tréner nominuje. Stopercentná definitíva padla až deň pred zápasom. Jasné, pred zápasom prišiel malý tlak, ale trémou by som to nenazýval. Musím sa ale poďakovať spoluhráčom, ktorý ma neustále povzbudzovali,“ spomína si 17-ročný mládežnícky reprezentant.

Výsledok ho nepotešil, trénerove slová áno

Svoju premiéru si predstavoval inak. Senická hra škrípala, naopak domáci hrali vydarený zápas. Chlieb sa lámal v druhom polčase. Záhoráci svoje šance nepremenili, no domáci boli úspešní. „Najmä druhý gól ma mrzí. Dostali sme ho zo štandardky, ktoré sme trénovali celý týždeň. Vedeli sme, že domáci majú vysokých hráčov. Výsledok je pre nás veľmi zlý. Dostali sme lacné góly,“opisuje vývoj stretnutie rodák zo Závodu, ktorému Senica otvorila dvere do veľkého futbalu i do mládežníckej reprezentácie. Drobnou náplasťou na sklamanie z výsledku boli pozápasové slová hlavného kormidelníka Senice Eduarda Pagáča, ktorý Chvátala pochválil. „Čítal som si, čo povedal tréner na tlačovke. Samozrejme, že ma to potešilo. I keď sme jeden kolektív, spolu vyhrávame, spolu prehrávame. Snažil som sa na ihrisku nechať všetko. Vždy to tak robím. Inak hrať ani neviem,“ rozpráva cieľavedomý futbalista.

 

ak. Senická hra škrípala, naopak domáci hrali vydarený zápas. Chlieb sa lámal v druhom polčase. Záhoráci svoje šance nepremenili, no domáci boli úspešní. „Najmä druhý gól ma mrzí. Dostali sme ho zo štandardky, ktoré sme trénovali celý týždeň. Vedeli sme, že domáci majú vysokých hráčov. Výsledok je pre nás veľmi zlý. Dostali sme lacné góly,“opisuje vývoj stretnutie rodák zo Závodu, ktorému Senica otvorila dvere do veľkého futbalu i do mládežníckej reprezentácie. Drobnou náplasťou na sklamanie z výsledku boli pozápasové slová hlavného kormidelníka Senice Eduarda Pagáča, ktorý Chvátala pochválil. „Čítal som si, čo povedal tréner na tlačovke. Samozrejme, že ma to potešilo. I keď sme jeden kolektív, spolu vyhrávame, spolu prehrávame. Snažil som sa na ihrisku nechať všetko. Vždy to tak robím. Inak hrať ani neviem,“ rozpráva cieľavedomý futbalista.

 

zdroj: https://www.fksenica.eu/clanek.asp?id=Corgonligovu-premieru-berie-ako-dalsiu-vyzvu-v-kariere-1650

 
Späť