Na kus reči s trénerom reprezentácie ČR Pavlom Vrbom.

11.12.2014 16:28

           

 V stredu 10.12.2014 som mal tú česť zúčastniť sa zaujímavej besedy s hlavným koučom repre ČR. Stretnutie sa konalo na štadióne FK Senica, keďže Pavel Vrba a Dušan Vrťo (športový riaditeľ FK Senica) sú veľmi dobrý kamárati z čias ich pôsobenia v Baníku Ostrava.

            V úvode Vrba hovoril o svojich trénerskych začiatkoch, o pôsobení v Baníku Ostrave, Matadore Púchov, MŠK Žiline a poslednej klubovej zastávke vo Viktorii Plzeň. Samozrejmou témou bola aj súčastná práca ako hlavný tréner českej reprezentácie. Mal som možnosť dozvedieť sa rôzne príhody  s hráčmi, asi najviac ich mal s Pavlom Horváthom s Plzne. Nedal naňho dopustiť tak ako na hráča so skvelo kopacou technikou, ako aj na človeka mimo ihriska. Pri téme Tomáš Rosický nezabudol podotknúť, že Tomáš potrebuje viac času na seba, namiesto dvojfázového tréningu volí radšej masáž a pod. Zo slovenského národného týmu sa mu páčia najviac Marek Hamšík a Martin Šktreľ. Pán Vrba hovoril o spolupráci so zväzom, čo plánujú, aké sú návrhy a pod. Je zástancom akadémií. Už mali aj návrh – klubové akadémie, osem krajských akadémií a dve štátne akadémie. Každá by fungovala od 10-11 rokov. Každé mesto by muselo mať tri školy – gymnázium, strednú školu a učňovku. Hráči by boli stále hráči svojho klubu. Tí lepší by boli v krajských od pondelka do štvrtka a najlepší v štátnych. Tam by ich bolo cca v každej 25, t.j. 50. Z nich by sa potom tvorili mládežnícke reprezentácie.Výhodou toho je aj to že ak by sa hráč presunul výkonovo z klubovej do krajskej, alebo opačne, stále by navštevoval tú istú školu akurát v inom meste.

            Hovoril aj o mládežníckych reptrezentačných mužstvách. Napríklad nemecká 18-tka absolvovala týždňový turnaj v Turecku, no tri týždne sa už pripravovali spoločne už v samotnom Turecku. To znamená cca 25 dní všetci spolu pokope. Je to kvôli tomu, že kvalifikáciu na Euro hrá iba 17-ka a 19-ka. A aby nemali „hluchý“ rok, riešia to takto. Kdežto v Čechách ani na Slovensku by toto nebolo možné. Kluby by nepustili svojich hráčov na tak dlhú dobu. V týchto vyspelých futbalových krajinách je úplne iná spolupráca na úrovni zväz – klub.

            Beseda sa niesla v priateľskom duchu a pán Vrba je naozaj pán s veľkým P. A ešte naviac, celé dve hodiny som sedel priamo vedľa neho, takže keď som si nalieval minerálku bál som sa že ho oblejem. Som rád, že som mal tú možnosť zúčastniť sa tejto akcie na ktorú ma pozval pán Gálik z FK Senica. 

Lukáš Emrich

Späť